Развитие ребенка
Добро пожаловать, на форум про развитие ребенка, чтобы воспользоваться функциями форума - зарегистрируйтесь.
Новій дитині - новий стандарт
Julia
#1 Оставлено : 17 июля 2012 г. 9:38:40(UTC)

Ранг: Штабс-капитан

Группы: Registered
Зарегистрирован: 04.08.2011(UTC)
Сообщений: 104

Сказал(а) «Спасибо»: 2 раз
Поблагодарили: 3 раз в 3 постах
Вчителі й науковці обговорили проблемні аспекти введення змін у зміст початкової освіти з нового навчального року.

ПОЗИЧИМО ГОДИНУ?

За словами головного спеціаліста Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України Лідії Щербакової, в новому стандарті основа залишилася від попереднього змісту, але є там і багато нового.

— Наприклад, галузь мови і літератури передбачає введення з першого класу нового предмета «Іноземні мови», — розповідає Лідія Федорівна. — Але разом із тим предмет «рідна мова» трішки постраждав — його на годину зменшено. А в навчанні грамоти година на тиждень має дуже велике значення, тому що засвоєння матеріалу повинне відбуватися пара­лельно і на уроках мови, і на уроках читання. Тому ми пропонуємо вчителям взяти обов’язково додаткову годину з варіативної складової, щоб, як і раніше, було вісім годин (чотири — на читання, чотири — на письмо).

Друга зміна — новий предмет «Природознавство». Природознавча складова освіти є дуже вважливою. Це інтегрований курс — з першого класу дві години на тиждень дитина вивчатиме предмет. Це абсолютно нова програма, дуже цікава. Практики кажуть: «Ви знаєте, вона дещо складна». Але все треба спробувати. Ось для цього і є апробація і навчальних програм, і навчальної літератури.

КРИТИЧНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СВОЇХ МОЖЛИВОСТЕЙ

Викладання молодшим школярам основ інформатики й іноземної мови може викликати ще одну проблему.

— Щодо «Сходинок до інформатики», то методисти, науковці, вчителі з цікавістю чекають наступного навчального року і дуже переживають, — продовжує Лідія Щербакова. — Щоб навчити дитину в початковій школі, можна запросити спеціаліста з основної школи. Але він не володіє методиками навчання учнів цієї вікової групи. Краще, якщо вчитель початкових класів працюватиме з дітками. Та не всі вчителі мають однаково високий рівень для того, щоб розпочати навчання з цього предмета.

Це стосується й іноземної мови. Багато вчителів початкових класів має додаткову освіту з викладання іноземної. Але чимало і таких, які не знають мови. Тоді ми запрошуємо до початкової школи вчителів з основної — старшої. На щастя, в багатьох регіонах місцеві органи виконавчої влади дуже розумно підходять до розв’язання цієї проблеми, до навчання вчителів іноземної мови, основ ІКТ — вони створюють спеціальні курси для них.

Взагалі, у вищих навчальних закладах готують учителів початкової школи з усіх предметів. І, власне, в галузевій угоді між ЦК профспілки працівників освіти і МОНмолодьспорту йдеться про те, що пріоритетне право викладання всіх предметів інваріантної складової навчального плану дається саме вчителеві початкових класів. Але він може відмовитися від деяких дисциплін. Якщо, наприклад, не володіє інструментом, то, відповідно, не може навчати дітей музичної грамоти. Педагог має критично ставитися до своїх можливостей.

ПІДСУМКИ – ЧЕРЕЗ ЧОТИРИ РОКИ

За словами Лідії Щербакової, сьогодні змінюється світ, інформаційна культура людини. Тому змінюється сприйняття дітьми навчального матеріалу. Дослідження рівня навчальних досягнень учнів з кількох предметів показали, що нам треба звернути увагу на деякі зміни у змісті і математичної освіти, і природничої, і літературознавчої. Потрібні інші підходи, щоб виробити стиль навчання грамоти у початковій школі.

Чотири роки школа пропрацює за новим змістом. І тоді, коли перші діти, які навчалися за новими програмами, перейдуть до старшої школи, вже буде час підбивати підсумки — що дав молодшій школі новий стандарт початкової освіти.

КУРСИ ДВОХ ТИПІВ — ВЧИТЕЛІ ТРЬОХ

— На вивчення іноземної мови в першому класі відводиться одна година, — пояснює «Освіті України» завідувач навчально-методичного кабінету Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Алла Седеревічене. — Найперше, до чого ми маємо прагнути — підготувати вчителя початкових класів до реалізації програм з іноземної мови. А вчителі початкових класів у нас різні. Один має підготовку з іноземної, інший її не має, але є бажання викладати. І є спеціаліст старшої школи, який теж може забезпечувати навчально-виховний процес у початковій школі. Якщо це вчитель, який має спеціалізацію «спеціаліст старшої школи», то він повинен пройти курси, щоб підготуватися до роботи з дітками молодшого шкільного віку. Бо методика викладання там зовсім інша. А якщо це спеціаліст початкової школи, він знає методику, але треба ще вдосконалювати знання мови. Йому теж потрібні курси, але іншого плану — де він буде збагачуватися як носій мови. Ми такі категорії вчителів збираємо в окремі групи і проводимо для них проблемно-тема­тичні курси як одного, так і другого типу.

Людмила ЗАГЛАДА, «Освіта України» № 18
Пользователи, просматривающие эту тему
Guest
Быстрый переход  
Вы не можете создавать новые темы в этом форуме.
Вы не можете отвечать в этом форуме.
Вы не можете удалять Ваши сообщения в этом форуме.
Вы не можете редактировать Ваши сообщения в этом форуме.
Вы не можете создавать опросы в этом форуме.
Вы не можете голосовать в этом форуме.

Развитие Ребенка